søndag den 3. maj 2009

It's a man's world

Boyfriend blazere, skjorter, herre sko, oversize shorts, hatte, boyfriend jeans, t-shirts (nu tænker jeg lidt i stil med T by Alexander Wang's transperante t-shirts): alt det kender vi for herre garderoben, men ses nu tigere og tigere på kvinder.

Historisk set er tøj til mænd båret af kvinder rigtig interessant, eftersom kvinder ikke altid har haft lov til at bære tøj, som de vil. Men da ligestillingen (der er dog ikke helt ligestilling i landet endnu, men lad os kalde det ligestilling) brød ud, begyndte kvinder at klæde sig i suits – også takket være Chanel. I dag er der mange piger og kvinder der bære den tendens og oven i, at de har en betydning, så ser det også rigtig godt ud. Men det er selvfølgelig bare min mening...

Jeg elsker Topshop, og hvis man vil tilføje nogle herre items designet til kvinder og ikke betale en formuge for det, så er Topshop (altid) redningsmanden!

Boyfriend jeans // Boyfriend blazer // City skjorte // Trilby hat // herre sko, alle fra Topshop.com

Hvis jeg skulle købe nogle nye herre items skulle det være en boyfriend blazer. Den er fantastisk fordi den kan bæres som jakke til foråret, og bruges under en jakke til efterår og vinter. Desuden er den både rå og klassisk på én gang. Jeg kunne også godt tænke mig et par herre sko fra Topshop. De laver nogle der er rigtig fine, især nogle med slangeskind, som desværre ikke er på nettet. Jeg har allerede en del oversize skjorter, men hatte kan man aldrig få nok af!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar